בנייה / הטמעה של תרבות ארגונית

כל בעל עסק קולינרי מכיר את התרחיש הבא: עד שגובש צוות עובדים מקצועיים ומנוסים, אשר מכירים את התפריט על בוריו, מבינים ומיישמים את אמנת השירות, מתחזקים את המקום וחיים את הנהלים והאווירה, עד שאתה מרגיש שהתינוק למד ללכת לבד – לפתע מתרחשת עזיבה המונית. העובדים סיימו את התואר, עזבו את העיר או נסעו לטיול הגדול, ואתה מתחיל להתעסק בכיבוי שריפות ובפשרות בגיוס.

תחלופת כוח האדם הינה בעיה מרכזית בענף המסעדנות בארץ. בכל עובד שנכנס למערכת מושקעת עבודה רבה, בלימוד, בהדרכות ובליווי במהלך המשמרות, וכמה חודשים אחרי זה צריך להמציא את הגלגל מחדש.

המצב הזה, שקשה מאוד להימנע ממנו, הופך את העסק לשוחק מאוד עבור המנהלים במסעדה, בעיקר בגלל שכל תקופה שקטה מבחינת כוח אדם מרגישה כקצרה וכזמנית, ולא מאפשרת באמת לנשום.

מצב זה מקשה מאוד על בעלי העסק לייצר תרבות ארגונית. תרבות ארגונית, אשר מסיבה זו, הופכת להכרחית מתמיד לניהול ותפעול העסק.

תרבות ארגונית היא למעשה שפה (חלקה בעל פה וחלקה כתובה). שפה זו מאפשרת לעסק לקיים, לתחזק ולשמר את ההישגים באופן מובנה ושיטתי שאינו מותנה ברצונם הטוב באישיות החיובית של עובד כזה או אחר.

תרבות ארגונית מאפשרת לקלוט עובדים באופן פשוט וברור, ולהבטיח שהם עוברים על כל ה"תחנות" בדרכם להפוך לאנשי מקצוע בצוות.

התרבות הארגונית היא אוסף של נורמות וערכים המשותפים להנהלה ולעובדיה, היוצרים בסיס סימבולי באמצעות שפה, טקסטים ועולם של מושגים. ותוך כדי כך, מייצרים תחושת הזדהות של העובדים עם העסק ומשימותיו.

תרבות ארגונית נותנת מענה לנושאים רבים, ביניהם:

  • תהליכים פנים-ארגוניים ותהליכי הכשרת עובדים חדשים
  • הגדרות תפקידים
  • ספר נהלים וכלי עזר לשגרה תפעולית
  • הצבת יעדים
  • בניית מנגנון פידבקים/ ריג'קטים
  • דפוסי תקשורת

במילים אחרות, תרבות ארגונית הינה ה"תנ"ך" של בית העסק, אשר בכל זמן נתון ניתן לשאוב ממנו ידע בנוגע לערכי הליבה, אופן הפעולה והתנהלות העסק.

צריך
הכוונה?
השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם:



    קידום ושיווק באינטרנט קידום ושיווק באינטרנט