תוכנית עסקית למסעדה

איך בונים תוכנית עסקית למסעדה

ענף המסעדנות נחשב לאחד המסוכנים במגזר העסקי בישראל. למעשה, שיעור ההישרדות בענף זה הוא נמוך למדי, כאשר מרבית המקומות שנפתחים נסגרים תוך פחות משנתיים. הנתונים מראים כי תכנון פיננסי ובניית תוכנית עסקית למסעדה בשלבי ההקמה מגדילים  בעשרות אחוזים את הסיכוי לצלוח את התקופה הראשונה.

מה חשוב בתוכנית עסקית למסעדה?

תוכנית עסקית בשלבי הקמה של עסק מסייעת בתכנון תפעולי של הפעילות, וכמובן גם של הצד הפיננסי, שהוא בלתי נפרד ובא לידי ביטוי בכל צעד ושעל של הקמה. בין השאר נתכנן בתוכנית העסקית:

  1. הקונספט של המסעדה בהתאם למיקומה ולקהל היעד
  2. מגוון המנות והעלות/מחיר של כל אחת מהן
  3. כמות עובדים וגובה משכורות
  4. ערוצי שיווק ופרסום
  5. תוכנית ההשקעות: ציוד מטבח, כלי הגשה, ריהוט, בר
  6. תכנון מלאי של מזון ואלכוהול
  7. גובה ההוצאות הקבועות הצפויות במקום (כגון שכ"ד, דמי ניהול, חשבונות, מיסי עיריה וכד')

אם מבצעים את תהליך התכנון נכון, אז הוא הופך גם לתהליך לימודי עבור היזם המבקש להקים את המקום, כאשר הוא לומד להכיר את המדדים המקובלים בתחום, עלויות של ציוד, אתגרים הקשורים בתחום בכלל או במיקום הספציפי. לכן, אנו מאמינים כי תהליך התכנון חייב להתבצע בשיתופו של היזם.

אמנם, בסופו של התהליך מתקבלות תחזיות רווח והפסד, תזרים מזומנים ותוכנית השקעות, אשר מהן יהיה ניתן ללמוד על רמת הכדאיות של פתיחת המקום, ולהבין מהי נקודת האיזון של המסעדה (נקודת איזון = גובה ההכנסות הנדרשות לתקופה, בהן ההכנסות שוות להוצאות. אם ההכנסות הצפויות נמוכות מנקודת האיזון, אז סימן שהקמת המסעדה איננה כדאית).

סיכומו של דבר

לאחר שליווינו עשרות יזמים בהקמת מסעדות בתל אביב ומחוצה לה, כולל הכנה של תוכנית עסקית ופיננסית, הבנו כי קיימים מספר גורמים שעוזרים לנו לחזות מי מהם יצליח ומי פחות.

תוכנית עסקית לבדה איננה מספיקה, אם היזם לא לוקח אותה בחשבון לאחר שהוא יוצא לדרך. קיימת חשיבות גבוהה להיצמד למספרים שתוכננו, אחרת אין כל משמעות לתוכנית העסקית.

כמו כן, תפעול של מסעדה איננו פשוט כפי שנדמה לחלק מן היזמים שנכנסים לתחום, ומומלץ מאוד לעשות זאת רק במידה וקיים ניסיון קודם בתחום, או עם גיוס מנהל וצוות שעשו זאת לפני כן בהצלחה.

צריך
הכוונה?
השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם:



קידום ושיווק באינטרנט קידום ושיווק באינטרנט